vattennivån pannrör

G

garg29

Guest
hi freinds
Jag vill göra en vattennivån registeransvarige för pannan som innehåller varmvatten
med hjälp av UC 89c51.Det bör kunna mäta nivå när pannan är
arbetar

väntar på svar
Med vänliga hälsningar
Amit

kära som är mycket lätt att kontrollera th vattennivån ännu kokande vatten.
om u vill kontrollera endast en nivå (hi nivå endast).som är mer lätt.
Allt du behöver göra är att använda 2 rostfria stavar (ca 2 till 5 mm tjock).
fastställa dessa på din krävs vattennivån inne i pannan.inte gör det kortslutning genom att fastställa den på något conductor täcka eller cap.
koppla sedan in 2 tråd med både stavar och connet trådarna till en krets med en transistor bas (göra gemensamma emmitor krets. om u vet inte om det säger mig då jag kommer att skicka u de kretsloppsdiagram).
nu när vattennivån når till ändarna på stavar, transistor kommer berätta för dig genom att göra sitt insamlare låg och du kan göra vad allt du behöver.

hej då

Tack för att svara.Jag vet att metoden men problemet som skulle orsaka är av "Salt" på den sondsteknik.Även om ett ge en oscillerande signal som också skulle producera salter på stavar orsaka kokande vatten (som skulle med största sannolikhet Hard vatten) ... Jag hoppas att om ni kan föreslå mig någon bättre metod.Tack ännu en gång.

h ** p: / / www.uoguelph.ca/ ~ antoon/circ/sensor3.htm
vätska Detector
Best reguad

tack men kära denna metod inte är genomförbart ... orsaka salter får deponeras på staven och kretsen slutar att arbeta

Vad du behöver är en icke-kontakt vattennivå sensor, prova att söka efter ultraljud vattennivån sensorer.

Jag tyckte om det men kan u berätta hur kan jag installera ultrasonic sensor runt eller inuti pannan och även hur man kan förhindra det från hög temperatur och högt tryck ....

Jag tror det finns ultrasonic givare konstruerade för denna applikation,
oavsett om det högtemperaturs eller låg temperatur.

Sök på Google för företag som säljer dessa sensorer.

som kommer att bli för dyrt Jag vill göra min krets i en mycket möjligt ränta ... finns det inte någon annan metod att göra detta ....som också är kostnadseffektiva

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back