VHDL / FPGA Simulering + PROTEUS (!)

B

BlackOps

Guest
Hej, Som ni redan vet sådana verktyg som ModelSim och Aldec är för VHDL simulering, där jag kan designa min egen mikroprocessor eller mikrokontroller och kompilera min VHDL-kod. men allt jag kan se efter att det är gjort är bara vågform. :: Jag skulle vilja veta är det en sådan simuleringsverktyg, som låter mig skapa min egen mikroprocessor / mikrokontroller med VHDL och sedan koppla upp analoga kretsar till det och köra Assembler program på den, som den gör Proteus? (Men som jag vet proteus inte låter skapa ur egen mikrokontroller med VHDL) tack.
 
Modelsim kan göra det! VHDL kan stödja TCL skript. Du kan creat en CPU-modul med VHDL och typ TCL kommandot i modelsim.
 
[Quote = FPGA] Modelsim kan göra det! VHDL kan stödja TCL skript. Du kan creat en CPU-modul med VHDL och typ TCL kommandot i Modelsim. [/Quote] ok, tack jag kommer att göra forskning på det! Men hur ansluter några analoga kretsar till min CPU med programmet, och sedan efterlikna det hela? :?:
 
ledsen för att återuppliva detta. Jag också ska försöka göra samma sak, har du hittat ett sätt? tack
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top