vikas cascode OTA cmfb problem.

A

arunkumar446

Guest
Jag har designat en vikt cascode OTA med SC-CMFB och när jag tittar på sin övergående reaktion utsläppsvariablerna är svängningen kan någon hjälpa snälla, det
är brådskande, Tack på förhand.

 
Ostatnio na chińskim rynku popularne się stały mini komputery wielkości smartfona, czy też jeszcze mniejsze wielkości sticka (wpinany w port HDMI). Jak pisaliśmy niedawno, azjatycka platforma handlowa Gearbest.com posiadająca w swojej ofercie ten segment produktów (tzw. TV Box & Mini PC) przysłała nam do testów model Beelink POCKET P1 TV Box Smart ...

Read more...
 
Hej,

Jag skulle byta ut cmfb med en idealisk cmfb för enkelhet.
Hoppas det är till hjälp.

 
Men är det svängningar gemensamma läge eller differential-mode?

 
Tack för svar, jag bara gav input dc och iakttagit övergående reaktion så vo1 och vo2 båda är oscillerande identiskt.så jag tänkte att det är på grund av SC-CMFB unstability.

 
Ja, i det här fallet är det en gemensamma läge instabilitet.Jag antar att du måste skicka lite mer information om kretsen själv.Samtidigt bryta gemensamma läge slinga och se det
är fasen marginal.

 
sutapanaki, tack för svaret, kan du berätta i Temne domän hur fasen marginal påverka stabiliteten, och tack ännu en gång för ert svar, menar medan jag kontrollerar min krets och efter mer information.

 
Tja, om du frågar hur otillräcklig fas marginal visar sig Temne domän du redan har det - det svänger.Men i en mer stabil situation, om man injicerar en Gemensamma-mode störningar i en slinga och observera hur slingan stannar (korrigerar störning) kan du generellt bedöma om fas marginal med beloppet översväng du ser och även ringningar.
Om du lägger upp din krets kan vi kan diskus mer detaljer.

 
hi sutapanaki har jag försökt med en enkel skillnad amp med pmos i lasten och används en SC-CMFB och det fungerade inte det var oscillerande.Om du inte har några problem kan du specificera full krets och parametrar W / L och cap värden jag vill bara se en fullt fungerande krets, jag utformning i 0.18u teknik.Tack på förhand.

 
Jo, faktiskt, jag har också mina saker att göra under dagen och jag är inte säker på att jag kommer att ha tid att verkligen fastställa en komplett krets med W / L etc. Vi kan diskutera dina grejer om vi har material.

 
Vinsten av gemensamma mode feedback krets shoud vara jämförbar vinst på förstärkaren
Så skilja ut de CMFB krets och kolla in sin vinst.Om det inte är samma sedan försöka justera W / L i cmfb transistorer.

 
Tack killar för era svar, jag fick reda på genom simuleringar att om gemensamma läge vinna är inte hög men rimlig då produktionen stannar till önskad nivå i en klocka och i den andra klockan fasen kapacitans på output noder är annorlunda så feedback faktor förändringar och som sagt om den gemensamma läge vinna är liten då produktionen stannar till i närheten av referens, om vi ser på detta med tiden i transient svar verkar det oscillerande.Läggas till efter 1 minuter:sutapanaki skrev:

Jo, faktiskt, jag har också mina saker att göra under dagen och jag är inte säker på att jag kommer att ha tid att verkligen fastställa en komplett krets med W / L etc. Vi kan diskutera dina grejer om vi har material.
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top