Vilket program ska jag använda för logiska kretsar?

A

asdren

Guest
Hej killar,

Jag försöker att utforma vissa logiska kretsar (med logik hamnar (AND, OR, NOT, XOR), flip-flops, etc.)
Jag har nyligen utformat en krets för att göra vissa grundläggande beräkningar, utformning hade mer än hundra logik hamnar och flip-flops och för konstruktion jag NI Multisim 10 men mitt problem är att efter att lägga mer än ett hundra delar simuleringen blir verkligen verkligen trög på en Core2Duo 2,2 GHz med 2 GB RAM.Jag planerar att utforma ett DES kryptering krets och som kommer att få mycket mer än ett hundra delar.

Jag tror att anledningen till att multisim är trög på grund av den mycket exakta beräkningar är av nuvarande flöde och spänning, i mina simuleringar "mycket noggranna" simuleringar av nuvarande inte nessesary.

Så kan du rekommendera mig en programvara med att jag kunde göra så stora simuleringar av logiska kretsar utan att bli mycket långsam?

Tack på förhand

Jag är inte säker på att stora delar och förseningar men Proteus är bäst för denna typ av arbete.

Design av 4-bitars dator är lätt gjort med detta.

Lycka till!

Får jag fråga, vad
är det avsedda målet för din logik design?Ett funktionellt simulering kan utföras utan att välja en viss maskin-plattform, men någon gång kanske du är intresserad av om en tidsplan analys,
med tanke på hur verklig logik hårdvara.

En annan fråga är om den använda metoden för logik beskrivning.Du verkar använda en typ av strukturell beskrivning grundläggande logiska element.

Om du tänker någonsin använda logiska komponenter för att förverkliga din design bör du överväga en av den fria design verktyg som stora tillverkare (t.ex. Altera, Xilinx, Lattice).De skulle erbjuda dig olika design inträde och en funktionell och tidpunkten simulering alternativ också.

FVM skrev:

Får jag fråga, vad är det avsedda målet för din logik design?
Ett funktionellt simulering kan utföras utan att välja en viss maskin-plattform, men någon gång kanske du är intresserad av om en tidsplan analys, med tanke på hur verklig logik hårdvara.En annan fråga är om den använda metoden för logik beskrivning.
Du verkar använda en typ av strukturell beskrivning grundläggande logiska element.Om du tänker någonsin använda logiska komponenter för att förverkliga din design bör du överväga en av den fria design verktyg som stora tillverkare (t.ex. @ ltera, Xilinx, Lattice).
De skulle erbjuda dig olika design inträde och en funktionell och tidpunkten simulering alternativ också.

asdren skrev:

Hej killar,Jag försöker att utforma vissa logiska kretsar (med logik hamnar (AND, OR, NOT, XOR), flip-flops, etc.)

Jag har nyligen utformat en krets för att göra vissa grundläggande beräkningar, utformning hade mer än hundra logik hamnar och flip-flops och för konstruktion jag NI Multisim 10 men mitt problem är att efter att lägga mer än ett hundra delar simuleringen blir verkligen verkligen trög på en Core2Duo 2,2 GHz med 2 GB RAM.
Jag planerar att utforma ett DES kryptering krets och som kommer att få mycket mer än ett hundra delar.Jag tror att anledningen till att multisim är trög på grund av den mycket exakta beräkningar är av nuvarande flöde och spänning, i mina simuleringar "mycket noggranna" simuleringar av nuvarande inte nessesary.Så kan du rekommendera mig en programvara med att jag kunde göra så stora simuleringar av logiska kretsar utan att bli mycket långsam?Tack på förhand

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back