Vilket relä att använda i ett projekt som styr servo motorn med microcontroller?

S

sramgrk

Guest
Hej PPL, är min sista år projektet för att styra servomotorn med micro controller, har jag planerat att använda ett relä men jag är inte säker på vilken som ska användas. Jag använder ULN 2003 för att driva reläet som drivs av en +12 V-matning men motorn som vi använder är 4,8 V-6 V, så som reläet betyg ska jag använda? kan du svara

Hej, tror måste jag u att reglera utbudet för motorn då använde 12v relä.

Jag undrar vad behöver du en reley till? Det finns inget behov av ett relä, om du inte tänker byta den positiva sidan av kraften går till servo .. se bifogad bild .. För att använda 4-6V servo måste du avgå spänning från +12 till, säg +5 V (med till exempel 7805 spänningsregulator) och program en mocrocontroller att skicka pulser (mellan 1 ms och 2 ms var 20 ms) till servon kontroll tråd .. http://www.flyelectric.ukgateway.net/pic-servo-controller.htm Rgds, IanP

@ IanP: Jag måste stänga av motorn och är sättet jag hade planerat att använda ett relä. Jag visste inte vilken tapp av reläet bör betraktas som in-och vilka som produktionen, eftersom jag inte hittar stiftkonfiguration någonstans. Jag har fått en 5V relä med mig som är Goodsky gs-sh-205T ... hur du ansluter detta till ULN 2003?

@ Ian tfn: Bilderna är så självförklarande :) tack massor för UR hjälp. Kan jag ansluta utsignalen från reläet till MOSFET en buck-omvandlare?

Om du menar något liknande i den bifogade film, kan inte se någon anledning till varför inte .. RGDS, IanP

@ IanP: en liten tvekan ska jag ansluta utgången från ATMEL 89S52 till reläet eller till grind MOSFET? eftersom ovanstående tecknade styrkretsarna är ansluten någon annanstans. Thats y detta tvivel Jag menade exakt vad som nämns i ovanstående film, tack så mycket för att :)

Kan jag ansluta direkt utgång ULN 2003 till porten till det MOSFET .... Jag tänker göra samma operation som ett relä gör med pulsen, så kan jag använda ULN 2003 som en drivkraft till MOSFET? förslag pls

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back