Xilinx Download kabel

S

sysop104

Guest
Hej,
Jag har några Xilinx XCR3064s att jag vill programmera.Jag har redan gjort mina filer.Men det har varit omöjligt att ladda ner dem till chip.Jag använder WebPACK 6.2i SP1 mjukvara tillgänglig från Xilinx webbplats.I synnerhet jag utnyttja effekten programmerare (som ingår i WebPACK).Från hårdvara synpunkt jag använder det parallella hämta kabeln finns här (Schema)
http://www.edaboard.com/viewtopic.phpt=53747&highlight=paralell kabel iv
alias den så kallade "parallellkabel III".Men det borde vara helt OK för planeringen collrunner familjen rätt?
I desperation har jag bygga vidare på kabeln styrelse två separat strömförsörjning (med gemensamma mark till kabeln).En är 5V (genom en 78L05 tillsynsmyndighet) som matar två MM74HC125s av parallella III kabel.Den andra är en 3.3V leverans, (KF33BD tillsynsmyndighet) och feeds direkt VCC stift i XCR enhet (som dessa XCRs accepterar endast 3.3V).
Min fråga är: Om vi har bara en av dessa förbannade produkter (säger PLCC pin paketet) inte monteras i någon styrelse eller någon annanstans, men bara en bare chip och vi löda några kablar till den från download-kabeln som följer:
Anslut TDI, TDO, TCK, TMS
Alla VCCs av enheten till 3.3.V makten
Alla GNDs av enheten till gemensamma grund av ovanstående 3.3V makt och nedladdningen kabel.

Går det på det viset att använda ett program (t.ex. effekterna från WebPACK) och hämta koden för att den här enheten?

Av någon anledning inverkan programmerare av webPACK6.2 upptäcker Paralllel kabel III (som jag bygger) men när jag högerklickar och be effekten att upptäcka kedjan (så det bör normalt upptäcka min enda Xilinx XCR enheten), den framställer en "Operation status" budskap om att det finns många!* okänd * enheter upptäckt osv ...Och i princip går på en slinga för evigt upptäcka alla dessa okända enheter.Eller ...om jag lägger manuellt enheten och sedan säga "Radera" inverkan programmerare inte upptäcka något (Fel Impact 1208).

Alla kan bidra på detta?Vet vad som är fel?En bra Schema för en nedladdning kabel (ej klar / kommersiellt kabel) som fungerar utan problem med Xilinx XCRs?

BR

hej min vän
Jag har detta problem också.
Jag bygger upp JTAG / Parrallel kabel med schematiska som Xilinx rekommenderas (vr.2) men många UKNOWN enheten upptäcks vid körning effekt.
vad är problemet?
kan man dela med anknytning PCB och räkningar av material? om någon gör kabeln.
BTW: När det gäller värdet av komponent i kabel styrelse, mitt på borad komponent värde lite skiljer sig ombord komponent Xilinx rekommendera. Är det några problem? (Eftersom 4 exempel 4.1K ohm är inte schablonvärde)
gracias

Hej,

Impact programvara körs väl med Xilinx parallellkabel IV.Aldrig hittat några schematiska på nätet.

papyaki skrev:

Hej,Impact programvara körs väl med Xilinx parallellkabel IV.
Aldrig hittat några schematiska på nätet.

hämta kabeln sch.
Ledsen, men du måste logga in för att kunna se denna anslutningskrav

Jag hade ett liknande problem när jag sprang min WebPack 6.2i för första gången.
Jag hade en kabel som arbetat tidigare med vissa äldre program.patch available from Xilinx, my problems disappeared.

När jag lappat min WebPack med 6_2_03i_pc.exe
patch tillgängliga från Xilinx, mina problem försvunnit.Har du provat den här korrigeringsfilen ännu?

/ yego

vi har haft detta problem med 3.3V XC95144 produkter, jag tror att HCMOS marker när drivs med 5V inte kan arbeta 3.3V korrekt
har vi ersatt dem med LS chips och vi har det fungerar i dag.

hej
Jag har några problem med min Xilinx parallellkabel IV
det fungerar bra vann Windows 2000 operativsystem ....
men nu är det icke
verk längre ....
i normale operation status lett är inställt på gult om ingen Vref stift är ansluten, och grönt när Vref ansluten.Nu status lett är alltid grön, även om ingen Vref ansluten, och det
spelar ingen ansluta längre till Jtag kedjan .....
Finns det någon som vet vad som kan hände?
och om det finns någon lösning på detta problem?
Måste jag köpa en ny programmerare?
tack för er hjälp

John

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back