S
sm
Guest
Hej alla,
Det
är ett 32k kristall oscillator med öppna drain utgång.
1> när 10K pullup motstånd lades om pullup VDD> 3v, kan det inte starten av VPP för x1, x2 är nästan 0V produktionen ett slumpmässigt vågen.
2> när pullup VDD <3v, det kan startas.
3> när bort pullup motstånd R1, OSC kan start omedelbart.då lägger jag till R1 tillbaka OSC fortfarande.
4> när klockan produktionen sattes till annan frekvens, t.ex. 16K, 8K, det OSC kan startas.
denna oscillator användes i mina produkter många gånger, förvärva, netive-res har inga problem.
min fråga är,
varför opendrain produktionen avser oscillator start villkor?
om stora växlar buller från 80/0.7 nch kan förhindra OSC start, hur fungerar det?någon threory kan hjälpa mig?
Tack så mycket!
Ledsen, men du måste logga in för att kunna se denna anslutningskrav
Det
är ett 32k kristall oscillator med öppna drain utgång.
1> när 10K pullup motstånd lades om pullup VDD> 3v, kan det inte starten av VPP för x1, x2 är nästan 0V produktionen ett slumpmässigt vågen.
2> när pullup VDD <3v, det kan startas.
3> när bort pullup motstånd R1, OSC kan start omedelbart.då lägger jag till R1 tillbaka OSC fortfarande.
4> när klockan produktionen sattes till annan frekvens, t.ex. 16K, 8K, det OSC kan startas.
denna oscillator användes i mina produkter många gånger, förvärva, netive-res har inga problem.
min fråga är,
varför opendrain produktionen avser oscillator start villkor?
om stora växlar buller från 80/0.7 nch kan förhindra OSC start, hur fungerar det?någon threory kan hjälpa mig?
Tack så mycket!
Ledsen, men du måste logga in för att kunna se denna anslutningskrav