G
gszczesz
Guest
Jag har ett ATI Radeon Mobility chip 9700 att jag behöver nytt ball ... Jag har en 850D värmepistol, lodpasta och BGA stencil. Jag har också en 7-45X zoom mikroskop. Schablonen har inte en big-tillräckligt ram för chip. När jag satte schablonen på chipset och starta smälta lodpasta med luftpistol från toppen tenderar pastan att flyta mellan schablonen och IC och lödbollarna brukar inte hålla sig till dynorna. Om jag lägger aluminiumfolie på schablonen, så åtminstone jag kan skapa små lödbollar. Kulorna är en smärta i röven för att överföra en i taget på IC. Den delvis torkade flöde tenderar att hålla dem på plats, men detta är verkligen en utmaning att göra. Om jag täcka chip med pastan och värm den med värmepistol uppifrån tenderar lodet att samla på några stift, medan resten unballed. Har någon en bra teknik för att återställa Balling dessa enorma IC-talet. Tekniken får inte innehålla en BGA maskin, skicka ut den till på nytt balled professionellt eller någon annan kostnad hindrande metoden
Greg